Companiile care te ajuta sa obtii compensatii in caz de zboruri anulate sau amanate cat si comisioanele percepute

Exista cazuri cand vacanta ta poate sa ia o intorsatura neasteptata in momentul in care zborul tau este amanat, suprarezervat, pierdut in momentul cand treci printr-o escala sau chiar anulat.

Conform directivei europene Regulation 261/2004 EC ai dreptul la o despagubire:

250 euro pentru zboruri pe distante sub 1500 de km

400 euro pentru zboruri pe distante intre 1500-3500 km

600 euro pentru zboruri pe distante de peste 3500 km (cu intarziere de minim 4 ore)

 *In cazul zborurilor de peste 3500 km, cu o intarziere cuprinsa intre 3 si 4 ore, compania aeriana poate solicita reducerea compensatiei cu 50%

Despagubirile sau compensatiile se acorda in urmatoarele conditii:

  • Daca zborul a intarziat minim 2 ore, compania aeriana este obligata sa iti ofere asistenta. In plus, mese si racoritoare, proportional cu timpul de asteptare. 
  1.  Daca zborul a ajuns la destinatie cu minim 3 ore intarziere, sau daca zborul a fost anulat, sau daca zborul a fost amanat pentru a doua zi, ori daca s-a facut suprarezervare si la check-in ti s-a spus ca nu te mai poti imbarca, atunci este eligibil pentru a primi aceasta compensatie. In  plus, compania aeriana cu care calatoreai are obligatia sa iti gaseasca un alt zbor pentru ca tu sa ajungi la destinatie.
  2. Daca zborul urmeaza sa decoleze a doua zi si esti nevoit sa ramai o noapte in aeroportul de escala sau la aeroportul de plecare spre casa (cand te intorci de undeva), atunci compania aeriana este obligata sa iti ofere si cazare + mese.

 

Drepturile pasagerilor transportului aerian, prevazute de UE, se aplica:

  • Daca zburati pe teritoriul UE (indiferent daca zborul este operat de o companie din UE sau din afara UE)
  • Daca aterizati pe un aeroport din UE venind din afara Uniunii, iar cursa este operata de o companie din UE
  • Daca decolati de pe un aeroport din UE catre o tara din afara Uniunii, indiferent daca zborul este operat de o companie din UE sau din afara UE
  • Daca nu ati primit deja anumite compensatii (despagubiri, redirectionare, asistenta din partea companiei aeriene) pentru probleme legate de zbor in baza legislatiei relevante a unei tari din afara UE

Rezerva o cazare pentru vacanta ta cu Booking!

Booking.com
 

Acordarea compensatiilor mai sus-mentionate nu se acorda in urmatoarele situatii:

  1. Daca pasagerul a fost informat despre anulare cu cel putin doua saptamani inainte de ora de plecare programata;
  2. Daca pasagerul a fost informat despre anulare intr-un termen cuprins intre doua saptamani si sapte zile inainte de ora de plecare si i se ofera o redirectionare care sa ii permita sa plece cu cel mult doua ore inainte de ora de plecare stabilita si sa ajunga la destinatia finala in mai putin de patru ore dupa ora de sosire prevazuta;
  3. Daca pasagerul este informat despre anulare cu mai putin de 7 zile inainte de ora de plecare si i se ofera o redirectionare care sa ii permita sa plece cel tarziu cu o ora inainte de ora de plecare prevazuta si sa ajunga la destinatia finala in mai putin de doua ore dupa ora de sosire prevazuta.
  4. Daca operatorul de transport aerian poate face dovada ca anularea este cauzata de imprejurari exceptionale care nu au putut fi evitate, in ciuda adoptarii tuturor masurilor posibile (lovituri de stat, eruptii vulcanice, incendii, conditii meteo extreme).

 

>> Pentru mai multe detalii verifica >>> Regulation 261/2004 EC

Cum se obtine o compensatie?

Poti incepe demersul de unul singur, insa procesul este lung si va trebui sa ai rabdare. Multe companii aeriene iti vor trimite un e-mail prin care isi vor exprima regretul ca ai fost implicat intr-o situatie neplacuta, insa nu iti vor da vreo compensatie. De asemenea, se incearca oferirea unor  diverse vouchere de calatorie pe care nu trebuie sa le accepti. A merge in instanta dureaza extrem de mult iar cheltuielie sunt pe masura.

Poti apela in aceste conditii la companiile tip intermediari ce sunt specializate pe recuperarea de compensatii. Ei preiau documentele de la pasagerii care au avut astfel de probleme, semneaza electronic cu acestia un document de reprezentare si apoi, mai departe, se ocupa de partea aceasta birocratica si de negocierea cu companiile aeriene care sa le ofere compensatiile pasagerilor. Au expertiza pe asta, au multi avocati, stiu ce sa faca si cum sa procedeze, stiu ce sa ceara si ce argumente legale sa aduca. La multe astfel de companii clientul nu trebuie sa plateasca nimic in avans, lasand totul pe mana celor priceputi. Toata procedura demareaza dupa ce zborul tau a fost verificat in sistem si indeplineste conditiile de eligibilitate. Solicitarea de compensatii se poate face in maxim 3 ani de la data la care s-a petrecut situatia neplacuta cu zborul (a fost anulat, suprarezervat, etc.)


>> Calatorul Multumit a facut o verificare si iti ofera o lista de companii la care poti apela respectiv comisioanele percepute de acestia, in momentul in care ai de solicitat o despagubire/compensatie:

  1. airhelp.com >> 25% comision (inclusiv TVA) la final daca se obtine despagubirea
  2. zboramanat.ro >> 25% comision la final daca se obtine despagubirea
  3. refundmyticket.net >> 18% comision la final daca se obtine despagubirea
  4. intarziere.ro >> 25% comision la final daca se obtine despagubirea
  5. flightclaimeu.com >> 25% comision + 25 eur cost administrare cerere, la final daca se obtine despagubirea
  6. aintarziatavionul.ro >> 25% comision la final daca se obtine despagubirea
  7. airclaim.com >> 25% comision la final daca se obtine despagubirea
  8. claimhelp.eu >> 25% comision la final daca se obtine despagubirea
  9. despagubirezbor.ro >> 25% comision la final daca se obtine despagubirea
  10. claimit.eu >> 25% comision +TVA la final daca se obtine despagubirea
  11. claimair.com >> 25% comision+TVA la final daca se obtine despagubirea
  12. airclaim.net >> 25% comision + TVA la final daca se obtine despagubirea
  13. flightright.com >> 20-30% comision + TVA la final daca se obtine despagubirea
  14. claimcompass.eu >> 25% comision (inclusiv TVA) la final daca se obtine despagubirea
  15. flightdelaypay.com >> 25% + 25 lire gbp comision la final daca se obtine despagubirea
  16. aireclaim.com >> 25% comision la final daca se obtine despagubirea
  17. flight-refund.eu >> 30% comision la final daca se obtine despagubirea
  18. greenclaim.com >> 25% comision la final daca se obtine despagubirea
  19. myflightdelayed.com >> 30% comision + TVA la final daca se obtine despagubirea
  20. skycop.com >> 25% + TVA comision la final  daca se obtine despagubirea

 

Va invitam sa ne detaliati, printr-un comentariu, eventualele experiente avute si, speram noi, incununate de succes prin obtinerea compensatiei. Puteti sa mentionati compania la care ati apelat si comisionul oferit. De asemenea, daca aveti cunostiinta de alte companii care se ocupa cu obtinerea de compensatii in afara celor trecute in lista de mai sus, va rugam sa le mentionati printr-un comment.

IMPORTANT!   Datele furnizate mai sus au aspect informativ. Comisioanele practicate de companii pot varia sau se pot schimba ulterior. Pentru o mai buna intelegere a termenilor si conditiilor va invitam sa accesati sectiunea specifica de pe site-ul fiecarei companii. De asemenea, ramane la latitudinea voastra sa selectati compania care va poate reprezenta pentru a obtine despagubirea.

O vizita la Parcul Acvatic Atlantis din Dubai iti aduce multa adrenalina plus o experienta de vis la intalnirea cu delfinii ! Rezerva bilete de intrare, abonamente cu sau masa pret redus cu reducere!

Foto – calatorulmultumit.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

error: Content is protected !!