Acasă Blog Review-urile celor 4 companii aeriene cu care am zburat prin Turcia

Review-urile celor 4 companii aeriene cu care am zburat prin Turcia

de Calatorul Multumit

De curand ne-am intors dintr-un circuit pe care l-am facut in Turcia. Am avut la dispozitie 9 zile, timp in care am colindat prin Turcia cu avionul dar si cu o masina inchiriata. Avem numai cuvinte de lauda si turcii sunt de apreciat pentru infrastructura turistica dar si cea de transport pe care au dezvoltat-o.

Autostrada Izmir-Cesme, 3 benzi pe sens

Pentru a ajunge in Turcia si intre orasele sale am zburat cu Tarom, Atlas Global, Sun Express si Turkish Airlines. Doar cu Tarom mai zburasem iar cu restul companiilor a fost primul nostru zbor.

Zborurile au fost intre: Bucuresti-Istanbul, Istanbul-Antalya, Antalya-Izmir, Izmir-Istanbul, Istanbul-Bucuresti. Sunt 5 zboruri pentru care am platit 169 euro/persoana. Biletele le-am rezervat cu 5 luni inainte de pe site-ul fiecarei companii in parte iar check-in-ul l-am facut doar de pe telefon.

Zborul Bucuresti-Istanbul si retur l-am facut cu Tarom. Am zburat cu un A318 care a avut un grad de ocupare peste 95%. Noi am zburat chiar in weekendul dinainte de Rusalii si in cel imediat dupa 1 iune.

Procesul de cumparare al biletelor de avion este relativ usor dar, vrem sa subliniem ceva care chiar poate va ajuta. Cand cumparati biletele de avion de pe site-ul Tarom, sunteti intrebat daca doriti sa va alegeti serviciile speciale gratuite. Daca bifati, puteti alege meniul pe care doriti sa-l serviti la bord. Daca nu selectati nimic, veti primi meniul obisnuit. Daca acordati cateva momente descoperiti ca va puteti face calatoria si mai frumoasa cu Tarom, alegand din cateva tipuri de meniu gen: lacto-ovo vegetarian, meniu fara gluten sau lactoza, platou cu fructe, meniu cu valoare calorica redusa sau cu un consum redus de sare, meniu vegetarian crud, mancare pentru pentru copii, meniu cuser, meniu diabetic. Daca doriti sa incercati ceva nou puteti sa va comandati de exemplu un meniu musulman sau un meniu vegetarian oriental.

De data acesta am ales un meniu musulman si unul vegetarian oriental. Am primit o bagheta cu pui si o alta bagheta cu dovlecei, vinete si rosii uscate. Ambele meniuri au fost insotite de cate un mar. Meniul obisnuit pe care l-a primit pasagerul de langa noi insemna o bagheta cu cascaval si rosii si un desert, napolitana glazurata Milka.  Meniul a fost acelasi pe ambele zboruri.

Odata ajunsi in avion, nu se mai poate alege un alt tip de meniu diferit de cel standard si nici la predarea bagajelor de cala deoarece este prea scurt timpul pentru a se aduce un meniu diferit de cel prevazut.

Pentru check-in si obtinerea unui boarding pass, am intrat pe site-ul mobil Tarom. Pasii sunt foarte simpli. Se cer datele din pasaport si apoi va alegeti si locul in avion. La final, ne-am trimis pe mail boarding pass-ul care se deschide ca un link intr-o pagina de internet.

Durata zborului Bucuresti-Istanbul: 1 ora.

Zborul Istanbul-Antalya l-am avut cu compania Atlas Global. Atlas Global este o companie turca de linie care opereaza din Istanbul zboruri interne si internationale.

Am zburat cu un A321, aproape gol. Am avut catering la bord si am primit la alegere un sandvis cu cascaval sau chec. Ce ne-a placut foarte mult este ca scaunele erau rabatabile si chiar ne-am intins bine in ele. Mai ales, ca nu deranjam, neavand pe nimeni pe randul din spate. Scaunele erau mult mai confortabile decat fata de cele de la Tarom.

Pe durata zborului de o ora, pe display rulau tot felul de reclame cu destinatiile operate de Atlas Global si filmulete de prezentare a Turciei. Am avut pe durata calatoriei si muzica in surdina.

Check-in-ul l-am facut cu 24 de ore inainte de decolare pe site prin introducerea de numarului de rezervare si a numelui de familie. Nu au cerut date din pasaport. Ne-am ales locul si am continuat procesul de check-in pana am obtinut boarding pass-urile pe care le-am salvat pe telefon. Optiunea de trimitere sms cu boarding card nu se realizeaza la numere din afara Turciei.

La zborurile Atlas Global beneficiezi de bagaj de mana de 8 kg, bagaj de cala de 20 sau 30 kg in functie de destinatie, alegerea locului gratuit, catering la bord si 77 cm spatiu intre scaune.

Zborul Antalya-Izmir operat de Sun Express. Sun Express este o companie low-cost turca ce opereaza din Antalya zboruri de linie si zboruri charter catre Europa si nordul Africii.

 

Check-in-ul l-am facut direct pe pagina lor de internet in sectiunea dedicata. Am introdus numarul de rezervare si numele complet al pasagerului. Pentru check-in se mai solicita data nasterii si numarul de pasaport. Bording pass-ul se poate trimite pe sms, mail sau se poate printa. Pentru zborurile interne, asa cum am avut noi, check-in-ul se deschide cu 24  de ore inainte de decolare si se poate face cu pana la 35 de minute inainte de zbor.

Am zburat cu un Boeing 737-800 aproape plin. Era primul lor zbor spre Izmir din acea zi, cel de la 9.40. Serviciile la bord sunt asemanatoare cu orice companie low cost, ca Wizz Air sau Ryanair. Durata zborului 1 ora si 10 minute.

Zborul Izmir-Istanbul operat de Turkish Airlines.

Initial era programat sa decoleze in jur de 5 dimineata dar ne-au anuntat cu o luna inainte ca se modifica devenind 3.45. Puteam sa alegem un alt zbor sau sa renuntam, cerand banii inapoi dar, era necesar sa fim devreme in Istanbul pentru a prinde legatura spre Bucuresti.

Cumparasem de pe aplicatia Turkish Airlines biletele pentru ca asa aveau 10% reducere si tot de pe aplicatie am facut si check-in-ul foarte usor. Ne-am ales locurile si asteptam sa vedem cum este sa zbori cu cea mai buna companie aeriana din Europa. Turkish Airlines a fost aleasa 6 ani la rand cea mai buna companie aeriana din Europa in clasamentul Skytrax. Din pacate, dupa succesul de a fi locul I pe Europa, in 2017 au pierdut in favoarea Lufthansa.

Imbarcarea s-a facut exact la ora prevazuta pe boading pass. Am zburat cu un A320 si era plin. De la inceput scaunele ni s-au parut foarte comode. Nu mai zic si de faptul ca erau rabatabile si ca pe durata zborului de o ora, ne-am relaxat si am atipit. A fost pentru prima oara cand am stiut ca insotitoarele de bord au o vasta experienta si ca abia asteapta sa iti vina in intampinare stiind pur si simplu ce ai putea avea nevoie in clipa urmatoare.

Ne-au servit o bagheta cu seminte, branza si rosii care era foarte gustoasa. Mancarea era calda cand ne-a fost servita. Au facut minimul de miscare prin cabina astfel ca sa prindem si cateva clipe de somn la acea ora tarzie. Zborul a durat o ora si 10 minute.

Ne-a parut foarte rau ca a trebuit sa aterizam si ca nu ne-am putut continua calatoria spre Bucuresti tot cu ei. Am ramas foarte placut impresionati de serviciile lor si de modul in care isi trateaza pasagerii, de atmosfera pe durata zborului, confortul scaunelor si al pasagerilor. Ne-a fost foarte clar ca vom reveni la bordul avioanelor Turkish Airlines.

In incheiere, speram sa va fie de ajutor review-urile prezentate si sa aveti in Turcia un sejur placut! Vom reveni cu informatii legate de traseul avut, atractii vizitate, buget de vacanta si vom prezenta cum am ajuns din Turcia in insula greceasca Chios.

Pentru accesul la obiective precum si la alte activitati poti sa apelezi la cei de la www.365tickets.com care te pot ajuta cu vouchere la preturi convenabile. Pentru rezervari click pe bannerul de mai jos:




Foto coperta Turkish media gallery

Foto articol Calatorul multumit

ABONARE LA NEWSLETTER

Citește mai departe

2 comentarii

Gheorghe Radu Praja 2022-04-06 - 20:39

Buna ziua ,in data de 14.03.2022 am calatorit împreuna cu sotia in SUA zborul TK1044 Bucuresti- Istanbul a fost ok dar zborul TK79 din Istanbul -San Francisco a plecat cu 2:30 întârziere bineînțeles ca am pierdut legatura pentru AS207 Portland . La aterizare ne-a asteptat cineva de la turkish Airlines si ne-a spus sa ne grabim sa mergem direct la check-in dupa ce trecem de controlul pasapoarte ca de bagaje se vor ocupa ei si vor fi trimise direct la Alaska Airlines ‘ dar TIAPA bagajele noastre se plimbau pe banda am luat bagajele si am mers spre Alaska Airlines aeroportul fiind foarte mare a trebuit sa luam si trenul pentru terminalul intern si bineinteles am pierdut legatura din cauza intarzieri turkish Airlines .Fiica noastră care locuiește in SUA a luat legatura cu cei de la Turkish sa vada ce se poate face pt ca in aeroport nu mai era nici un reprezentant de la Turkish cu care sa discutam i-a spus ca le pare rău dar daca vrem sa mergem sa cautam un hotel si sa sa luam chitanta cu care am platit daca vor considera ca ar trebuie sa plateasca atunci sa le putem dovedim, putem merge , însă nu am făcut-o DECI TURKISH AIRLINES NE-AU ABANDONAT IN AERPORT O NOAPTE ÎNTREAGA (21:00-06:00)FARA APA , FARA MANCARE SI AM STAT TOAT NOAPTEA PE SCAUNE IN AEROPORT PANA DIMINEATA , PANA CE AM AVUT PRIMUL ZBOR SPRE PORTLAND. IAR la întoarcere nu am putut face check-in online pt ca ne-au modificat zborul de întoarcere Istanbul-Bucuresti de si eu am confirmat in aeroportul din Bucuresti ca sunt de-acord cu modificarea de zbor asa ca check-inul a trebuit sa il facem in aeroport si bineinteles locuri am gasit doar in coada avionului.DECI NU MA AȘTEPTAM DE LA TURKISH LA ASA CEVA . AM MAI ZBURAT CU EI SI TOTUL A FOST OK , Dar NUMAI RECOMAND LA NIMENI TURKISH AIRLINES LIPSA DE PROFESIONALISM SI RESPECT PT.PASAGERI SA FIE ABANDONATI PASAGERII .
RUȘINE

Răspunde
Calatorul Multumit 2022-04-08 - 00:35

Tare neplacuta situatia prin care ati trecut!

Răspunde

Lasa un comentariu

Acest site foloseste cookie-uri. Navigand în continuare, iti exprimi acordul pentru utilizarea acestora. OK Detalii